onsdag 6 mars 2013

Fitt-Eva!

Jag fick i höstas en förfrågan om jag ville vara med i ett program som skulle ingå i en serie för ungdomar som tog upp olika "frågeställningar" om sex. Jag skulle vara med i egenskap av en tränare som tränade "kärleksmuskeln". Först var jag lite skeptisk men tackade sen ja. Jag har ju tränat en del nyblivna mammor och är påläst om den senaste forskningen som belyser att bäckenbotten, den inre stabiliserande bukmuskulaturen, ryggen och även diafragma hänger ihop för att ge oss stabilitet och motverka "läckage". Men faktiskt även ge oss mer styrka för att kunna känna och njuta mer. Och detta är ju ganska intressant för "ungdomar" att veta.

Så i slutet oktober så filmades detta in och som adept hade jag en jättetrevlig tjej som heter Andrea.

Hela serien som behandlar ämnen som faktiskt inte bara är intressanta för ungdomar utan även oss vuxna började publiceras som en webb-serie på SVT förra veckan. Serien heter "Sex veckor".

Startsidan hittar ni HÄR och för att titta på klippet med Fitt-Eva (hur mycket jag kommer att få äta upp det här kan jag inte föreställa mig och hellre än att det dyker upp på annat sätt så väljer jag själv att lägga ut det här själv), klickar ni HÄR

Så vad tycker ni? 

4 kommentarer:

  1. Fitt-Eva I LOVE YOU! Underbart!

    SvaraRadera
  2. Men så kul att få höra din röst! Bra pepp på dig, och bra övningar! Supertränare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove!
      Går ju inte att undgå att höra att jag är Göteborgare :-P
      Ja, klassiska övningar men bra att lära sig att koppla på bäckenbotten som ju bildar "golv" i the core. Faktiskt visat i forskning att kvinnor som har problem med ryggen ofta har problem med bäckenbotten. Allt hänger ju ihop.

      Radera